Avengers Book Tag

19:35

Witajcie moi kochani!
Już niedługo, bo 6 maja, do kin wejdzie jedno z najnowszych dzieł Marvela, czyli Kapitan Ameryka: Wojna bohaterów. A, że ja Marvela uwielbiam, a Chrisa Evansa jako Kapitana Amerykę wręcz ubóstwiam, to po prostu odliczam dni do polskiej premiery. W związku z tym, aby sobie umilić czas postanowiłam dla Was wykonać Avengers BOOK TAG wymyślony przez Tori z Tori czyta. Zapraszam!


1. Tony Stark - postać, która jest dla ciebie chodzącym ideałem
Mój ideał?... Może nie będę specjalnie oryginalna, ale wybieram Jace'a z Darów Anioła. Przystojny, zabawny i walczy z demonami... Czego chcieć więcej? I przy okazji muszę się przyznać, że Jace był pierwszym bohaterem literackim, w którym się zauroczyłam ;)

2. Steve Rogers - postać, która zawsze jest fair w stosunku do wszystkich
Wydaje mi się, że kimś takim był Finley z Niezbędnika obserwatorów gwiazd. Oczywiście, czasem miał chwile słabości, kiedy był gotowy zrobić WSZYSTKO, aby zostać w drużynie, jednak w końcu zawsze zachowywał się uczciwie.

3. Thor - postać z nadnaturalnymi mocami
Pierwszą postacią, która wpadła mi do głowy była Mare Barrow z Czerwonej królowej. (Najprawdopodobniej dlatego akurat jako pierwsza przyszła mi na myśl, bo dziś widziałam jak moja koleżanka z klasy czyta Szklany miecz XD). Główna bohaterka, mimo że (nawet w tym fantastycznym świcie) nie powinna, posiada moc, bodajże, panowania nad elektrycznością. Pierwszy tom czytałam tuż po premierze i... zawiodłam się totalnie - ciągle miałam wrażenie, że Victoria Aveyard ze średnim powiedzeniem zmiksowała najbardziej popularne wątki w młodzieżówkach. Po drugą część raczej nie sięgnę (chyba, że Julka mi go pożyczy ;)).

4. Clint Barton - postać ze świetną kondycją lub umiejąca strzelać z łuku
Chyba Katniss Everdeen byłaby zbyt oczywistą odpowiedzią, więc stawiam na Eliasa z Ember in the Ashes. Jako uczeń Akademii, szkolącej najniebezpieczniejszych żołnierzy Imperium, czyli Masek, MUSI świetnie walczyć i umieć... po prostu przetrwać.

5. Natasha Romanof - postać, która skrywa swoją przeszłość
Cealaena ze Szklana Tronu. (I przy okazji: MUSICIE PRZECZYTAĆ TĘ KSIĄŻKĘ!!!). Ogólnie nasza kochana Zabójczyni Adarlanu jest bardzo tajemniczą postacią. I przy okazji bardzo odważną i charyzmatyczną... I jak tak o niej piszę to mam ochotę z miejsca wziąć się za Dziedzictwo ognia.

6. Bruce Banner - najmądrzejsza postać 
Hmm... Nie chcę powiedzieć Hermiona Granger, ale chyba jednak muszę. Bo czy jest jakaś inteligentniejsza postać w literaturze młodzieżowej? Nie. A poza tym, Hermiona jest przewspaniałą bohaterką, pełnowymiarową i bardzo prawdziwą. A przy okazji jest tak sympatyczna, że chyba nie można jej nie lubić ;)

7. Pietro Maximoff - postać, która umarła, ratując życie innych
Yyyyy... Chwilka... Zaraz coś wymyślę... Mam! Thalia z Percy'ego Jacksona! Umarła, aby Annabeth, Luke i Grover mogli dostać się do obozu herosów. To znaczy nie do końca umarła... A tam, liczy się!

8. Wanda Maximoff - postać, która straciła całą rodzinę
Alina Starkow z trylogii Grisza. Z tego co pamiętam była sierotą, a jedyną bliską jej osobą był Mal. 
Niestety, do tej pory przeczytałam na razie tylko Cień i kość, ale mam ogromną chętkę na to by szybko sięgnąć po kolejne tomy :)

9. Nicky Fury - postać, która dowodzi innymi
Pan de Treville z Trzech muszkieterów, który dowodziŁ muszkieterami z obozu króla Ludwika XIII. Swoich podopiecznych traktował, bardziej jak synów, a nie jak podwładnych. Przy okazji był bardzo szlachetny i odważny, a przy tym szanowany.

10. Ultron - najciekawsza zła postać
Kardynał Richelieu również z Trzech muszkieterów. Jeden z najwybitniejszych i najciekawszych czarnych charakterów w literackim świecie. Sposób w jaki on manipuluje innymi ludźmi, np. samym Ludwikiem XIII, jest naprawdę niesamowity i trochę przerażający. Bo Richelieu jest wszędzie i naprawdę lepiej nie wchodzić mu w paradę.

11. Vision - postać, która przypadła ci do gustu
Tak po prostu?... Oki, wybór może być tylko jeden - Joanna Chyłka z Kasacji, Zaginięcia i Rewizji. Najwspanialsza prawniczka w całej Polsce, która jest w stanie wyciągnąć człowieka z największych tarapatów. A przy okazji chamska, niepoprawna politycznie i uwielbiająca ostre żarcie. Po prostu ją kocham <3

Mam nadzieję, że tag Wam się podobał :) Dajcie znać, co sądzicie o moich odpowiedziach i czy też czekacie na nowego Kapitana Amerykę? A wszystkich chętnych zapraszam do zrobienia tego tagu u siebie ;) Czujcie się otagowani ;)

You Might Also Like

6 komentarze

  1. Ostatnio tak wiele osób wychwala Jace'a i jego cudowność, że zdałam sobie sprawę, że tak naprawdę już go tak bardzo nie lubię. Szczególnie po ostatnich częściach "Darów...", które nie były za dobre...
    W pytaniu siódmym dobrałaś idealną odpowiedź - taką, by nikomu nie zaspoilerować, a jednak udzielić dobrej odpowiedzi na pytanie XD
    Zapraszam do mnie na recenzję "Tego jednego roku" Gayle Forman!

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny tag!^^ Pierwszy raz mam z nim styczność :D
    Jace'a z Darów Anioła to rzeczywiście chodzący ideał!
    Pozdrawiam ~ Bacha
    dostatniejstrony.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Po pierwsze UWIELBIAM KAPITANA AMERYKĘ! #TeamCap <3 Już nie mogę się doczekać premiery filmu. W dodatku wybieram się w piątek do kina na całonocny maraton z Kapitanem Ameryką, tak wiec będą emocję. Jak ja bym już chciała ten dzień! TAG już u kogoś widziałam i bardzo mi się on spodobał. W dodatku teraz odpowiedzi zachwycają. Powiem ci, że w niektórych udzieliłabym takiej samej odpowiedzi. Prawdopodobnie wykonam ten TAG bo nie mogę mu się oprzeć :)
    Pozdrawiam serdecznie,
    swiat-pelen-liter.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Co za TAG! Wyobraźnia ludzka nie ma granic ;)
    Też zawiodłam się na "Czerwonej królowej" :/
    Niestety tajemnica Celaeny w ogóle mnie nie zaskoczyła, ale seria jest świetna :D
    Pozdrawiam serdecznie.
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Z większością bohaterów niestety nigdy się nie spotkałam, ale kiedy na pewno nadrobię :)
    Zgadzam się, co do wyboru Hermi.
    Pozdrawiam!

    napolceiwsercu.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawy Tag, zgadzam się zdecydowanie co do Finleya i Jace'a <3 <3
    Pozdrawiam!
    http://natalie-and-books.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń