Dookoła Świata Book Tag

11:55

Bon Voyage moi kochani!
Dzisiaj zabieram Was na wycieczkę. A właściwie nie na byle jaką wycieczkę, tylko na podróż dookoła świata!
A tak serio to mam dzisiaj dla Was Dookoła Świata Book Tag, do którego nominowała mnie Nutella z bloga Z książką w kieszeni. Bardzo dziękuję :*
Zapraszam :)
...czyli bohaterowie, z którymi mogłabyś spędzić weekend, dobrze się bawiąc.
Chętni spędziłabym weekend z bohaterami książki Promyczek Kim Holden. Wszyscy z nich potrafili się dobrze bawić, a przy tym byli cudownymi, ciepłymi osobami. Chętnie wyciągnęłabym ich z książki i spędziłabym z nimi trochę czasu ;)

...czyli książka, której świat mogłabyś zwiedzać, jadąc rowerem.
Chętnie przejechałabym się rowerem po Barcelonie z książek Carlosa Ruiza Zofona. Opisy tego miasta stanowią największą zaletę jego serii o Cmentarzu Zapomnianych Książek. Podczas lektury miałam ochotę wejść do środka tych powieści i zobaczyć Barcelonę z pierwszej połowy XX wieku na własne oczy.

...czyli książka, w której bohaterowie walczą o wolność. 
A mało tego?... Chociażby bohaterowie Szklanego tronu Sary J. Maas (szczególnie w tych późniejszych tomach) albo ci z Programu Suzanne Young. Ale równie dobrze można by tu przypasować Alka, Zośkę i Rudego z Kamieni na szaniec Aleksandra Kamińskiego. Długo mogę tak wymieniać ;)

...czyli książka, w której bohater zmienił się w trakcie trwania historii.
Portret Doriana Graya Oscara Wilde'a. Właściwie cała ta powieść opowiada o pogłębiającej się demoralizacji głównego bohatera, a Dorian, który próbuje zniszczyć swój portret, na pewno nie jest tym samym człowiekiem, co młody chłopak, którego poznajemy na początku książki.
Ale taką książką jest też Pół króla Joe'ego Abercrombie. Z tym, że tam z kolei możemy zaobserwować zmianę chłopca w mężczyzną oraz jego rosnącą bezwzględność spowodowaną okrucieństwem, którego doświadczył.

...czyli bohater książkowy, który wzbudza w Tobie strach.
Jedną ze straszniejszych dla mnie postaci był Fardor z książki Jacka Łukawskiego Krew i stal. Samo zachowanie tego bohatera jest dosyć niepokojące, a to co się stało po jego spotkaniu z Arthornem... Wolę nawet o tym nie myśleć, a poza tym nie chcę Wam niczego spoilerować.

...czyli książka, w której występują różnorodni, ciekawi i dopracowani bohaterowie.
Czytałam naprawdę wiele książek, w których występowały świetne, dopracowane postacie. Na przykład Królowie Dary Kena Liu oraz Królowie przeklęci Maurice Druona. W obu wypadkach mimo mnogości różnych bohaterów każdy z nich jest naprawdę wyrazisty, ma swoją historię oraz dąży do wytyczonego sobie celu.

...czyli książka z monarchią w tle.
Tutaj postanowiłam przypasować Mroczniejszy odcień magii V. E. Schwab, który obecnie czytam. W końcu główny bohater działa na zlecenie króla Czerwonego Londynu i przekazuje wiadomości monarchom z Białego i Szarego Londynu. 
Jak na razie jestem na 82 stronie... a czytam tę powieść od tygodnia. Jakoś nie mogę się w nią wkręcić -,- Niby wszystko jest w niej super, ekstra, ale po prostu coś mi zwyczajnie nie pasuje ;-;

...czyli książka z piękną historią miłosną.
Tutaj postanowiłam przypasować najpiękniejszą historię miłosną, z jaką do tej pory miałam styczność. I chyba nikt się nie zdziwi, że chodzi mi o tę opisaną na kartach Dumy i uprzedzenia autorstwa Jane Austen. Co tu dużo mówić. To po prostu romans wszech czasów, a pan Darcy skradł niejedno damskie serce ;)

...czyli ulubiona książka/ bajka/ baśń/ legenda z dzieciństwa.
[Kocham Kraków *.*]
Jak byłam młodsza po prostu uwielbiałam Astrid Lindgren, a najbardziej pamiętam jej powieść Madika z Czerwcowego Wzgórza. Szkoda tylko, że gdzieś posiałam swój egzemplarze tej książki :( 

...czyli książka która wywołuje w Tobie pozytywne emocje.
[Dlaczego jest to akurat Tokio?... ]
Hmm... Pozytywne emocje wywołuje u mnie wiele książek, jednak najcieplejsze uczucia jak dotąd wzbudził we mnie Harry Potter. Chyba za bardzo tłumaczyć się nie muszę, bo kto nie pokochał przygód młodego czarodzieja?... Ja sama przez całą podstawówkę wyczekiwałam sowy z Hogwartu... Zresztą kogo ja oszukują - nadal na nią czekam ;)


Nominuję:

misBOOKs z bloga Na półce i w sercu
Paulinę z bloga Księgoteka
Tosię z bloga Nerd Książkowy

~*~
Mam nadzieję, że tag Wam się spodobał!
Piszcie w komentarzach czy zgadzacie się z moimi odpowiedziami, a wszyscy którym się ten tag spodobał i chcieliby go zrobić u siebie mogą się czuć przeze mnie otagowani ;)

You Might Also Like

12 komentarze

  1. Cudowny tag. Musze go zrobić u siebie. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. TAG bardzo na czasie...wiadomo...wakacje = podróże! :)
    Bohaterowie ,,Promyczka" są przekochani...a po świecie Zafona również chciałabym się przejechać na rowerze. No i paryska podróż z miłosną historią Jane Austen w tle....cudowność!
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Kurczę, nic oprócz "Szklanego tronu" i Pottera stąd nie czytałam! Muszę nadrobić w szczególności "Ciemniejszy odcień magii", chyba nie ma osoby, która by o nim nie słyszała, szczególnie za granicą. Szkoda, że Ciebie książka nie wkręciła... ale 82 strona to dopiero początek :)
    Pozdrawiam i zapraszam na recenzję "The Murder Complex" Lindsay Cummings! pattbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. "Pół króla" nawet mi się podobał - muszę w końcu sięgnąć po drugi tom. "Mroczniejszy odcień magii" mnie nie powalił - niby to dobra książka, ale czegoś mi w niej brakuje i nawet nie potrafię określić czego :/
    Pozdrawiam serdecznie!
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. "Krew i stal" mam w planach już od długiego czasu, podobnie jak "Królów przeklętych" - podobno obie są bardzo dobre, a poza tym mają w sobie wątki historyczne, więc dla takiego maniaka historii jak ja to idealne rozwiązanie :D
    Buziaki, Lunatyczka

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo fajny tag! Duma i uprzedzenie jeszcze przede mną, ale na pewno się za nią zabiorę - patrzy i czeka na mnie na półce. Ja również zakochałam się w przygodach Harrego! Uwielbiam tego młodego czarodzieja!

    Pozdrawiam!
    chocabooks :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Harry idealnie trafiony i cóż, na sowę to i ja czekam haha

    OdpowiedzUsuń
  8. Harry Potter-uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. "Promyczek" mam w planach, ciekawe czy tak samo pokocham bohaterów :)
    Kiedyś chciałabym również odwiedzić Paryż i równocześnie przeczytać klasykę "Dumę i uprzedzenie", więc chyba kiedyś zrealizuję ten Twój plan :P
    Pierwszy raz widzę ten TAG, jest ciekawy i bardzo fajny!

    Pozdrawiam,
    Klaudia z www.zksiazkadolozka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Też uwielbiam Kraków! ^^ Z książek, które przywołałaś czytałam tylko "Szklany tron" i "Harry'ego Pottera"... Wniosek - muszę więcej czytać :D "Promyczek" jest w moich planach na najbliższą przyszłość, z resztą "Duma i uprzedzenie" też, w końcu taki klasyk trzeba kiedyś przeczytać :)
    Pozdrawiam,
    http://artefakty-nuki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Duma i uprzedzenie, czytałam. :D A o Promyczku marzę!

    OdpowiedzUsuń
  12. Muszę w końcu przeczytać "Promyczek" oraz serię o Cmentarzu Zapomnianych Książek! Jestem ich ogromnie ciekawa ;)

    OdpowiedzUsuń