Festive Christmas Book Tag 🎄🎅

12:32

Salut moi Kochani!
Święta, święta, święta 💗 Cudowna atmosfera, kolędy, spotkanie z rodziną, barszcz, pierogi i oczywiście prezenty... Zdecydowanie najwspanialszy czas w roku, który warto by uczcić też na blogu. A że ostatnio niemałą popularność zyskał Festive Christmas Book Tag, stwierdziłam, że czemu nie zrobić go również u siebie. Zapraszam!

1. FIKCYJNA RODZINA, Z KTÓRĄ CHCIAŁABYŚ SPĘDZIĆ ŚWIĘTA
Tutaj odpowiedź może być tylko jedna - Weasleyowie! Tak, wiem, nie jestem tutaj ani troszeczkę oryginalna, ale co ja poradzę. Święta z nimi na pewno byłyby cudownym przeżyciem pełnym ciepła, miłości oraz cudownej atmosfery! W końcu głośna, kochająca się rodzina to gwarant cudownie spędzonych świąt 😉


2. KSIĄŻKOWY GADŻET, KTÓRY CHCIAŁABYŚ OTRZYMAĆ W PREZENCIE
Ostatnio na rynku pojawiło się tyle prześlicznych gadżetów, że ciężko jet się zdecydować... Myślę jednak, że idealnym tego rodzaju prezentem dla mnie byłaby książkowa płócienna torba. Na przykład takiej jak ta z epikpage.pl z napisem READING IS MY SUPERPOWER.
ZDJĘCIE ZE STRONY EPIKPAGE.PL

3. POSTAĆ FIKCYJNA, KTÓRA WEDŁUG CIEBIE BYŁABY IDEALNYM ŚWIĄTECZNYM ELFEM
Może Bilbo Baggins? Uwielbiam tę postać zarówno w książce jak i w filmie. On jest po prostu tak sympatyczny, że według mnie ciężko go nie lubić. A jako świąteczny elf... No może troszkę głupio wyglądałby w typowym dla elfów kubraczku, ale jako taki milutki sympatyczny niziołek z pewnością świetnie spełniłby się w tej roli 💖

4. PRZYPORZĄDKUJ ŚWIĄTECZNĄ PIOSENKĘ DO KSIĄŻKI
Ciężkie zadanie, bo nie przepadam za typowymi świątecznymi piosenkami a'la Last Christmas czy Jingle Bells. Co prawda, ostatnio zakochałam się wręcz w Mary Did You Know w wykonaniu zespołu Pentatonix [🎧], ale, niestety, nie mam bladego pojęcia jaką książkę przyporządkować do tej kolędy...
Dobra, to pójdziemy po najmniejszej linii oporu. Powiedzmy, że Last Christmas można przyporządkować do November 9, ze względu na pewien rozłam między głównymi bohaterami.


5. BAH HUMBUG. KSIĄŻKA LUB POSTAĆ, KTÓRĄ BYŁAŚ ROZCZAROWANA I POWINNA ZOSTAĆ UMIESZCZONA NA LIŚCIE NIEGRZECZNYCH
Dla mnie książką, która zdecydowanie powinna znaleźć się na liście niegrzecznych jest Szeptucha Katarzyny Bereniki Miszczuk. Czytałam tę powieść już dobre pół roku temu i nadal nie mogę jej przeboleć. Jak sobie tylko przypomnę Gośkę, jej odlot na punkcie kleszczy, czy polską rzeczywistość bez chrześcijaństwa (która się NICZYM nie różni od tej z chrześcijaństwem) to nadal dostaję apopleksji -,-'


6. KSIĄŻKA LUB POSTAĆ, KTÓRA ZASŁUGUJE NA WIĘCEJ MIŁOŚCI I UZNANIA I POWINNA ZOSTAĆ UMIESZCZONA NA LIŚCIE GRZECZNYCH
Myślę, że książką, która zdecydowanie cierpi na niedostatek miłości i uznania są Syzyfowe prace Stefana Żeromskiego. I tak nie przeczytałam tej książki w całości, tylko fragmentarycznie (tak się kończy czytanie lektury na ostatnią chwilę -,-'), ale i tak uważam, że jest ona naprawdę świetną, ciekawą pozycją i planuję do niej w przyszłości wrócić. 

7. CZERWIEŃ, ZŁOTO, ZIELEŃ. OKŁADKA, KTÓRA MA WSPANIAŁY ŚWIĄTECZNY KLIMAT
Okładka Muzy Jessie Burton ma bardzo świąteczny klimat, chociaż z tego co kojarzę chyba sama książka nie powiada o świętach. Co ja jednak mogę, że dla mi ta szata graficzna od razu przywodzi na myśl święta Bożego Narodzenia... ? 😉


8. KSIĄŻKA LUB SERIA, KTÓRĄ KOCHASZ TAK BARDZO, ŻE CHCESZ, ŻEBY WSZYSCY ZNALEŹLI JĄ POD CHOINKĄ W TYM ROKU, ŻEBY MOGLI JĄ PRZECZYTAĆ I RÓWNIE MOCNO POKOCHAĆ.
Ślady Jakuba Małeckiego! Cudowny zbiór opowiadań, który oczarował mnie bez reszty i naprawdę najchętniej wcisnęłabym go każdemu człowiekowi na świecie, by sam mógł go poznać💓 Serdecznie Wam tę powieść polecam i mam nadzieję, że chociaż część z Was znalazło je pod choinką!

~*~
Na koniec chciałabym złożyć Wam już troszkę spóźnione życzenia. Niech święta miną Wam w spokojnej, rodzinnej atmosferze, a przyszły rok okaże się pasmem sukcesów! I mam nadzieję, że Mikołaj w tym roku przyniósł Wam górę ciekawych prezentów ;)
Niech Wam Bóg błogosławi!


You Might Also Like

8 komentarze

  1. Oj, mam wielką nadzieję, że "Syzyfowe prace" spodobają mi się tak samo jak tobie, bo to właśnie ta lektura (no, na przemian z "Jeźdźcem miedzianym") będzie mi towarzyszyła przez ten tydzień wolnego od szkoły :P
    Buziaki kochana, wesołych świąt! :)
    BOOKBLOG

    OdpowiedzUsuń
  2. Muza ma wspaniałą okładkę. :)
    A co do płóciennych torb, mam w domu kilka. ;) Są bardzo praktyczne.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jeju chciałabym znaleźć Muzę i Ślady pod choinką, ale raczej już nie znajdę. Może sama sobie sprezentuje ;)
    Wesołych świąt

    OdpowiedzUsuń
  4. "Ślady" są wspaniałe! Też jestem zdania, że każdy powinien poznać tę książkę, a ja już nie mogę się doczekać, aż sięgnę po "Dygot". I oczywiście wyczekuję kolejnych książek Małeckiego :)
    Okładka "Muzy" rzeczywiście jakoś tak kojarzy się ze świętami. Może to dlatego, że premiera była niedawno? :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Święta z Weasley'ami <3 Na samą myśl się uśmiechnęłam ^^ Ja również zrobiłam ten tag na blogu i za elfa widziałabym Severus'a Snape'a :D Tak, troszkę dziwnie... Ale byłoby śmiesznie :D
    Pozdrawiam! Dolina Książek

    OdpowiedzUsuń
  6. Ta torba jest świetna! Chciałabym ją mieć! ♥

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja niestety nie mogłam zboleć "Syzyfowych prac", nie wiem czemu, może dlatego, że to lektura i gdybym czytała to z własnej woli spodobałoby mi się bardziej.
    Taaak, Weasleyowie to idealna rodzina, z którą chyba każdy chciałby spędzić święta. Albo lepiej całe życie. Uwielbiam tych Rudzielców. <3
    Pozdrawiam!
    http://sunny-snowflake.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Wesleyowie, o tak! Święta w Norze - to by było coś!
    Również uwielbiam ,,Mary Did You Know", piękna piosenka :)

    OdpowiedzUsuń